Lätt distanslöpning med gång

Just varit ute i kylan och sprungit. Jag måste leta fram ett par vantar, det är inte skönt att springa i minusgrader utan nått på fingarna.
Det blev iallafall 5,4km och 40,28min.
Passet var uppdelat såhär: 2 min gång, 5x6min löpning med 2 min gång mellan, och 2 min gång efter. Dock blev sista promenixdelen bara ca 30 sekunder pga att jag då var hemma. Svårt att beräkna strecka när man har tid att gå efter, är ju skönt att liksom kunna passa in det så att man är färdig när man "ska" vara färdig. Jag trodde det skulle räcka med en 5km runda, men det gjorde det inte alls utan jag fick lov att springa lite längre.

Det var först ganska jobbigt att andas kylig luft och nu känns det lite i halsen också, men jag tycker att det gick ganska bra efter ett tag. Var bara händerna som blev kalla.
Upptäckte nu när jag kom hem att skorna var blodiga, jag har lyckats få skavsår av dragkedjan på byxorna alldeles under fotknölen. Men det har jag som tur var inte kännt alls!!

Nu ska jag hoppa i duschen, också måste jag nog stoppa i mig ett litet kvällsfika, annars kommer jag att må illa.
Hemsk trött är jag också, så nu kommer man nog att sova gott!!

(Note to myself: Detta pass skulle jag egentligen ha sprungit i söndags enligt schemat)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0