Soffhämtning - lång dag. Tack bästaste J!

Direkt efter träningen for jag till jobbet och mötte upp J där, lämnade min bil och kopplade på släpet och for till pappa.
Fick middag (tack paps!) och kaffe, sen lastade vi soffan och jag letade rätt på lite ridgrejjor jag behöver när Ravve kommer. Blev två ikeapåsar! Men jag vet inte om allt kommer att användas så får väl plocka hem lite eftersom isåfall, eller tvärt om.
Lillebror och J bar in min soffa, bar ut mammas soffa, ställde min soffa på plats, och sen for vi till mamma och de bar in och ställde hennes soffa på plats.
Nu har vi ganska precis kommit hem efter att ha lämnat tillbaka släpet på jobbet.
Lillebror sitter och spelar för han är ledig imorrn den lyckans osten.
Jag har ställt tillbaka databordet och malmbyrån där de hör hemma och även stoppat in alla saker som var i mammas puff som fick ligga på soffbordet.
Nu orkar jag helt enkelt inte göra något mer utan jag ska försöka ta mig i säng. Får duscha imorgon bitti för jag är totalt slut nu och somnar snart här där jag sitter. Men samtidigt blir man ju ivrig och vill städa och få lite ordning och fundera hur man ska ha alla saker. Får väl prova mig fram tills jag är nöjd.

Soffan var då större än vad jag hade trott. Jag förstår inte hur varken jag, pappa eller säljaren mätt. För den är inte alls det mått jag trodde den skulle vara. Den känns nästan bredare än mammas. Som tur är så är den ju inte lika djup, så jag kan ju skjuta den längre fram iallafall. Men istället är det ju en divan så den tar ju plats på den ledden också. Får väl se om jag blir nöjd med den eller om jag måste sälja den och ge mig ut på soffjakt igen.

Godnatt!

Kommentarer
Beffa

Tack tack för soffahjälpen!

Och ska du sälja den så prata med mig först ;-))

Datum: 2009-11-24 Tidpunkt: 17:28:08
Blogg/URL: http://beffa.blogg.se/
Jocke

Varsågod bästaste E! ;)

Datum: 2009-11-24 Tidpunkt: 18:02:12



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0