Söndag i Sthlm.

Dagen kan i stort sett sammanfattas med sömn. Jag förstår inte vad det är med mig men jag har sovit otroligt mycket och ändå är jag trött nu? Helt konstigt.
Vi vaknade väl vid 12 eller så och då gick vi ner till Solna Köpcentrum tror jag det hette och åt frukost på Tacobar eller nått sånt. Sen gick vi runt lite och kollade, jag tänkte handla en skjorta och ett linne på H&M men ångrade mig sen när jag såg kön så det blev inget av, och lika bra var väl det.
Sen gick vi hem och de andra kollade på tv men jag lyckades somna och sov väl fram till halv 5 eller nått sånt.
Då tog jag och lillebror oss en promenad ner till Hemköp och handlade godis och dricka för det var ju hockey på tv. En match som Sverige var piskade att vinna och det gjorde dom ordentligt, 4-1 blev det.
Blev pizza till middag och nu efter promenaden ligger vi framför tvn igen.

Morgon dagen bjuder ju på Metallica på kvällen men på dagen vet vi inte riktigt vad vi ska hitta på. H ska ju jobba så vi blir ensamma. Men J och jag pratade om att ta en promenad iallafall så det hoppas jag blir av, skulle vara riktigt skönt.
Man lär ju mest gå och vara förväntansfull inför kvällen har jag en känsla av!

Btw, så är gräset grönt, det är blad på träden, och det är så varmt att man kan ta av sig till linne. När det blåser så fläktar det skönt. Avundsjuk??

Kommentarer
Bokmalen

Jo, jag är avundsjuk! Men jag har suttit på balkongen idag å fått lite färg. Det blåste dock väldigt kyliga vindar så det var till att "bulla upp" med filtar på ryggen.

Tips för imorgon är ju att promenera runt på "Söder"!! Det är mitt favoritställe i Sthlm. Mysiga gator å mysiga kafeer lite överallt. Vackra vyer så ta med kamera!!!

Ta å njut lite av värmen åt mig med!!!

Stor Kram, Maria

Datum: 2009-05-03 Tidpunkt: 22:49:56
Blogg/URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Mamman

Den överhettade mamman har tagit av sig till linne på flera promenader här i norr också, -och bikiniväder var det ju i förra veckan! Men vissst -jag är avundsjuk på de gröna löven, men lillebror o jag är knappast avundsjuk på de gröna gräsmattorna som betyder jobb, jobb!

Datum: 2009-05-04 Tidpunkt: 10:09:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0