Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

Har ju sett filmen och kände att jag var tvungen att läsa boken också, som tur var fick jag låna den!
Filmen var ju riktigt bra men såhär efteråt tycker jag att man saknar många saker från boken i filmen, det brukar ju vara så oftast men nu tycker jag att det var ganska många väsentliga saker som saknades faktiskt.
Boken var riktigt, riktigt bra, så läs den!

  Bild och text, cdon.com.

När det ofattbara kommer till Blackeberg är det först ingen som märker något. Det är senhöst 1981 och livet i förorten pågår som vanligt. Men när kroppen av en tonårig pojke, tömd på blod, hittas i närliggande Vällingby börjar rykten om ritualmord sprida sig, inte minst på löpsedlarna. Ännu anar ingen vad det verkligen är fråga om. Tolvårige Oskar fascineras av mordet, men det är inte det viktigaste som händer i hans liv. Det har flyttat in en ny tjej i porten bredvid. Dom blir vänner. Dom blir något mer. Men det är något som är fel med henne. Något som inte stämmer. Och hon kommer bara ut på natten...
Låt den rätte komma in är något så unikt som en skräckroman i svensk förortsmiljö. En barnförbjuden saga om kärlek och hämnd.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0