El choco av Markus Lutteman

Jag har läst "El chocho, svensken i Bolivias mest ökända fängelse" av Markus Lutteman.
En helt otrolig bok. Man upprörs och förvånas och blir arg, samtidigt som det är otroligt intressant också!
Och vilken skillnad från svenska fängelser, iallafall det man "hör" om svenska fängelser!
Helt galet!
Kan verkligen rekommendera denna bok!

Bild och text, Bokus.

27-årige Jonas Andersson från Kungälv hade i ett desperat försök att bli av med sina skulder erbjudit sig att göra en affärsresa till Bolivia. Han åkte fast på flygplatsen med nästan tre kilo kokain i väskorna och hamnade på det ökända fängelset El penal de San Pedro, 3 600 meter över havet i Bolivias huvudstad La Paz.
Jonas Anderssons första tid blev en kamp för livet. Men de kaotiska åren på San Pedro blev ironiskt nog också vändpunkten i hans liv. Det var här han slutade med droger, det var här han gifte sig och det var här han blev pappa för första gången.
El Choco är den fascinerande berättelsen om en svensk mans kamp för överlevnad i en galen och främmande miljö, om kärlek mot alla odds, och om ett land i uppror.


Här kan ni se en film på youtube om boken.

Kommentarer
Jennifer

Svar: Ja herregud, det finns visst folk till allt! Sekter inom hästvärlden.. Så tragiskt.

Datum: 2009-02-12 Tidpunkt: 21:28:59
Blogg/URL: http://dressyrbloggen.blogg.se/
Pernilla

Den boken verkar ju jättebra, de är ju synd att jag inte klarar av att läsa böcker nu för tiden, ögonlocken trillar ju bara igen, de är nåt med barnen tror jag, hihihi. Men jag läser ju gärna bloggar iaf.

Datum: 2009-02-12 Tidpunkt: 22:37:11
Blogg/URL: http://paransgalningar.blogspot.com
Patricia

Jo-tack nog har vi fått snö allt.... och verkar som minugraderna ökade därefter oxå. Vägrar ta av mig termobyxorna när jag tränar i ridhuset till o med. Inte så konstigt egentligen - det är oisolerat brrrrr Hum... man kanske skulle ge sig på denna boken. Gillar det mesta som Liza Marklund gjort annars. Hennes "Gömda" fick mig att reagera som dig med denna bok. Ska kika på det där youtube klippet nu =)

// Patricia

Datum: 2009-02-12 Tidpunkt: 23:59:39
Blogg/URL: http://rallybabe.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0