Knasig Dutt och massa onödigt info ;)

Sov lite kortare idag, men var ändå trött. Imorrn tänkte jag ta mig upp ännu tidigare, för då behöver jag lite mer tid hemma också eftersom det är "den stora städdagen" hehe. Var iaf ute i stallet till 10 ungefär och kom hem strax efter 12. Det var fint idag också men lite kallare än igår, vilket kändes. Dust hade korvat sig ur sin pyjamas inatt, bogspännet hade gått upp. Så nu har jag tvättat det och ska väl förmodligen byta ut det spännet tills nästa gång han ska ha det.. men nu blev det fleece på istället.. och idag fick pållsen stå ute i pyjamas! Vädret svänger ju så jädra fort och jag vill inte ha björnpäls för då måste jag klippa honom mkt tidigare än jag tänkt.. hoppas ju kunna vänta med det tills vi får rida i någon annan gångart än skritt!

Elsk hade spelat in Maria Wern-Främmande fågel åt mig så jag såg det för ett tag sedan..det var ju sista avsnittet, så tråkigt! Vill ju se mera, jag tyckte det var bra..

Apropå ridturen idag så kantades den av en massa hemskheter tyckte Dust. Först innan vi ens lämnat gårdsplan, en traktor som stod stilla med en människa som skruvade, hujedamig!! En bit senare, en grävmaskin övergiven vid vägen..han tittade misstänksamt på den och undrade om den skulle börja morra.. men den tog vi oss förbi!
Påväg hem så var det dock en grävmaskin i fullt arbete vid sidan av vägen, det var mycket mycket läskigt. Ännu läskigare var den lastbil som stod alldeles tyst och stilla vid vägkanten, då fick matte hoppa av! När vi en stund senare kom in på gårdsplan så startade traktorn och åkte iväg, och då var måttet rågat tyckte Dust!
Men han lugnade sig när vi kom in i stallet och var sedan otålig på att komma ut till käket som väntade! SötapötaDutt!

Elsk ska förmodligen lägga på vinterdäck på Audin idag, skönt. Han har fixat fräscha mot lite arbetsbyte, så det var ju kalas.

Nej nu rinner tiden iväg och jag måste bege mig mot jobbet. Men, imorgon är det äntligen torsdag och sista jobbardagen denna vecka! Ska bli så skönt!

Just det, vi ska ju ha någon info nu om hur många som dött innom AstraZeneca, så vi behöver inte byta om på en gång..hoppas den tar lååång tid, typ till fikat, det vore skönt, då blir dagen kortare! ;)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0