Tusenfryd

Idag har vi varit på Tusenfryd. 310 NOK kostade det och sedan fick man åka hur mycket man ville. Startade med att jag blev upplurad att sitta längst fram i värsta bergodalbanan på hela stället, det skulle vara en av skandinaviens häftigaste. Häftig kan jag lugnt lova att den var!! 0-90 km/h på 2 sekunder! 4 G, 700 meter lång med flera vridningar och loop och allt vad fasiken det var!! Uthäftigt men jävligt läskigt också!!
Sen åkte vi Supersplash, man åkte i en båt på en ställning, sen rätt ner igenom en tunnel, upp och rätt ut i vattnet!! Också åkte vi "stocken" liknande den på Liseberg, den åkte vi 2 ggr. Åkte också den där när man ser ut som häxor som ska till blåkulla, jag vet inte vad den heter men man sitter i en stol som hänger i kedjor också snurrar det runt högt uppe. Den finns på Gröna Lund också. Den tyckte jag var lite obehaglig för jag är så höjdrädd!
Spelade såklart på lotterier och automater och sånt också som hör till. Har varit en rolig dag men man känner sig lite sliten nu, vi klev upp kl 8 imorse och gick och la oss efter 2 inatt.

Resten av gänget är nu och badar men jag och L stannade hemma, jag frös så mycket. Så vi har varit och handlat och äter nån slags middag nu, tydligen ska vi grilla senare men jag kan inte vänta, skakar av hunger. Har bara ätit en korv utan bröd och lite ost på hela dagen, inte så lyckat!!

Fick mammas sms updat av lillebror, de hade hunnit åka till storbrittannien men skulle försöka sig på Frankrike om jag förstod rätt!

Kommentarer
Emily

Usch, jag är livrädd för karuseller. Det enda Nikki kommer att få åka när hon blir större är nog griståget. :-)

Datum: 2008-07-31 Tidpunkt: 08:45:13
Blogg/URL: http://duagava.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0