Helgen so far..

Åkte hem till Paps igår, mysigt. Han hade lagat en jättegod kycklingpaj som vi fick njuta av! Sedan åkte vi på Ö-kiosken och handlade snacks och sen såg vi på Hancock. Den var ganska bra, lite konstig bara tyckte jag.. Men okej. Sen började dom att se på Hellboy 2 men då var jag så trött så jag satt mig vid datorn en stund och sen gick vi och la oss. Bad Elsk att han skulle väcka mig när han vaknade, för han brukar ju inte sova till 12 direkt. Det gjorde han inte heller, han väckte mig typ halv 8, och blev förvånad när han sen såg vad klockan var. Men det var mysigt, jag fick ligga och läsa en stund och sen klev vi upp och åt frukost.
Elsk och Paps pysslade med hästtransporten och jag tog Dusty på en promenad kring gården, och sen kratsade jag hans hovar och spanade in såret han skaffat sig.
Min häst är så klantig. På framsidan av vänster framhov, i kronraden, har han lyckats göra sig ett jack, som är så pass djupt att man kan lyfta upp skinfliken och kolla på såret. Äckligt!!! Kände sedan igenom hans bakben och tyvärr är han svullen, det var ingen tillfällighet förra gången. Så det blir klinik-besök. Han ska få gå hos pappa och skos först, sen när jag ska ta upp honom till Umeå så ska jag boka tid i närheten av det för att slippa köra honom imellan.

Rensade sedan lite i sadelkammaren, eller snarare städade. Allt har ju bara blivit inslängt där, också har ju jag varit och rört till det när jag har hämtat grejor som jag skulle ha i Umeå och så. Så nu har jag sorterat ut det smutsiga som ska tvättas, och sen sorterat in det rena jag haft med mig tillbaka från Umeå in på hyllorna. Även vikt undan vintertäcken och sådant. Så nu är det ordning där igen! Känns bra!
Paps skulle tvätta lite lindor och så, och mamma lovade att ta några sommartäcken och även thermotäcket om det gick, annars får jag ta det till stallet och tvätta det där senare.

Jag blir så ledsen att han inte är fräsch, kollade i dagboken och sista gången jag red honom var den 15 maj tror jag. Det är längesedan! Är också så himla rädd för vilket besked man ska få från kliniken och även hur mycket det kommer att kosta. Han är ju försäkrad men ändå. Hoppas verkligen att det är något som går att behandla.

Nu är vi hos P, han har fyllt år så vi åkte in till stan en snabbis och köpte present åt honom och nu är vi här och ska fira han! :) De sitter och ska spela spelet han fick, vi köpte ett vodka spel åt honom ;)


Kommentarer
Sofie

Hemma igen =) haft det superbra på kreta men skönt att vara hemme med! har fått ett studentrum :) Är ni lediga i helgen? Tänkte att det kunde vara kul att ses och göra ngt, Robert ska följa med också. Slår dig en pling!

Datum: 2008-08-23 Tidpunkt: 21:39:11
sandra bergström

Hoppas att allt ordnar sig med Dusty .. Håller tummarna . kram sandra

Datum: 2008-08-24 Tidpunkt: 10:10:42
Blogg/URL: http://livfebroken.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0