Nya fötter..(läs: hovar)

Så har då Dust fått nya fötter..Äntligen! Blev 9 veckors mellanrum den här gången, för hovis har varit bortrest. Men som tur är verkar det ha gått bra, fast jag/vi skrittade bara sista veckan. Har överhuvudtaget blivit mycket skritt nu på slutet, har ju ridit mycket med S&N som är under igångsättning och bara skrittar än så länge. Men det är så himla roligt att ha någon att rida med, så jag tycker inte att det gör så mycket. Vi har ju hela vintern på oss att bygga, nästan iallafall.
I januari hade jag tänkt köpa ridhuskort och börja rida honom lösgörande på bana, om han är fräsch vill säga. Men det hoppas vi på!
Ska försöka klättra honom lite mer nu när fötterna är tillbaka igen, det är ju älgjakt nu så vi får tydligen inte rida i skogen, men klätterbacken ligger alldeles vid stora vägen, och det finns inga älgtorn där så S trodde att jag fick rida där. Det hoppas jag på.
Så tråkigt att inte få rida i skogen, jag vill inte trava på stenhårda vägar och det är ju i princip bara i skogen som det är mjukt. Eller det finns en väg till men för att ta sig till den måste man över 1 stor väg, och det är omöjligt i rusningstrafik så då måste man ha tur att det är lite bilar ute!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0