Vad tråkigt..

..det är att vara sjuk!
Vaknade igår med huvudvärk, feber och magsjuka! Ursch! Låg och var helt borta större delen av dagen, framåt kvällen lyckades jag få i mig en huvudvärkstablett, lite blåbärssoppa och lite vätska. Då började det kännas lite bättre när jag fick bort huvudvärken och ner febern. Sent på kvällen kunde jag äta lite smörgåstårta som grabbarna hade köpt! Gott var det..
Kunde inte somna på natten såklart..eftersom jag typ sovit större delen av dagen så var det väl inte så konstigt iofs.

Mår bättre idag, magsjukan verkar vara borta men jag mår ändå inte helt okej i magen. Febern verkar dock vara kvar, svettas som en gris bara för att jag klivit upp ur sängen. Men var tvungen å göra nått, blev så himla less. Så jag har vikt lite tvätt och plockat undan lite på vårt rum.. Ska vädra också. Luktar ju så äckligt efter att man legat här och svettats hela dagen/natten.

Vicky är helt galen. Hon löper igen och har börjat pissa på konstiga ställen. Badkaret, datastolen, och nu senast på golvet på toan. Har städat bort med sprayen jag köpte som ska göra så att de inte känner kisslukten och kissar där igen. Hittade min FY-spray också så jag har sprutat den på mattorna.. Måste ringa veterinären imorrn. Antingen så har hon ju fått urinvägsinfektion eller så gör de så där när de löper, jag vet inte?
Hennes toa är iaf ren, men samma dag som jag rengjorde den kissade hon i badkaret så det har inte med det att göra iallafall. Zelda verkar åteminstone inte bry sig och det är ju skönt.. Hade vart jobbigt med 2 som kissar inne..

Kommentarer
Emilie

Tack :D De kostade 480 kr

Datum: 2007-10-03 Tidpunkt: 17:05:39
Blogg/URL: http://emiliees.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0