Uppe med tuppen!

Ja idag är man då uppe med tuppen! Klev upp samtidigt som älskling, käkade frukost och gjorde i ordning matdosa(som vi fått av pappa, TACK!).
Har kollat upp bussar så jag skulle kunna ta mig till Specma, eftersom jag kanske skulle jobba idag. Skulle isåfall få veta det nu på morgonen, och jag tänkte att det var säkrast att vara helt klar så jag hinner med bussen. Men nu vette det tusan om det blir nått jobb idag, de har aldrig ringt såhär sent när man ska jobba samma dag iallafall. Men man vet ju aldrig. Det verkar ju gå mycket bussar iallafall så jag kan ju ta mig dit även om de ringer lite senare.
Vore ju typiskt om det inte blir någonting nu när man var taggad på att få jobba! Trivs så bra där uppe dessutom!

I helgen så har vi varit hemma, det har varit så skönt. Hade morgon i stallet + lunch på lördag, sen for vi hem och hämtade Krajna och efter det for vi till älsklings föräldrar. Hyrde en film, Beck - Tysta skriket, den var bra. Men inte som man trodde. På söndagen for vi till pappa, åt middag där och sen klippte jag honom medans älskling lastade spån! Fick med oss 9 st säckar så det borde ju räcka i en månad iallafall!
Sen åkte vi till stallet och gjorde klart där, jag hade ju kvällen. Åkte därefter till R och bytte bil. Påväg hem hamnade vi i värsta åskovädret, det blixtrade som fan! Och åskan slog ut vägbelysningen och rödljusen! Läskigt!

När vi kom hem hade D fest, så han hade städat och gjort klart hallen! Det är faktiskt jättefint här nu! Känns riktigt bra, mycket roligare att vara hemma när det börjar se fint ut här! Och det bästa av allt, han hade städat köket, så nu kan jag laga mat!!
Idag ska vi äta pölsa som vi fick av pappa! :) Så jag måste komma ihåg att köpa rödbetor och aromat! Mums vad gott det ska bli! :) Längtar!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0