Lååångt..

Har ridit pigg knäpp Dust idag. Allt var farligt. Men vadå, postlådor och soptunnor har han väl aldrig sett förut? Blev lite trav också, pigg var han då med. Skrittade ifrån Nutte.. Fick sitta och hålla in han för att vi inte skulle hamna en mil före, haha.
Har städat också, gjort lite mysigt på vårt rum.. Ska julpynta snart också.. Blir väl på fredag efter julfesten kanske, eller på lördag morgon!
Har tvättat som en gris med, både häst-tvätt och vår tvätt. Snart tvättat bort allt! Ska bara byta sängkläder och tvätta dem med..
Hoppas älskling vill hjälpa till att städa resten av lägenheten.. Köket ser väl hyffsat ut förutom att jag har lite tvätt på tork där, men vardagsrummet borde dammsugas och plockas bort lite grejjor.. Var sak på sin plats, så ska det ju egentligen vara.. Här har alla saker rätt att vara överallt tror jag.. Suck..

Förstår inte hur det kan hamna kattpiss UNDER katt-toan när den inte läker om man häller vatten i den? Är så grymt less på att torka kattpiss nu. Tror inte det fungerar att ha dörrmatta heller, köpte ju en ny, en julig. Men jag tror att det kommit piss på den också.. Om det är nån av katterna som kissat på den avsiktligt eller om det bara runnit dit från kattlådan vet jag inte, men jag tror det är piss på den iaf. För hur jag än torkar, så luktar det... Måste köpa mer skurmedel, har nog aldrig skurat så här mycket tror jag...
Suck! Det var ju så bra nyss. Inget kiss nånstans.. också ska det börja komma UNDER toan liksom.. Hur tusan ska man förebygga det? Har ju provat 3 olika sorters kattsand, men det är likadant med alla. Och vi rengör ju oftast varje dag, så det är ju inte det heller...
Trött, ska snart hoppa i säng och läsa en liten stund.. Älskling är och skruvar.
Ska sitta på möte imorrn, 10-14.30. Känns drygt!! Hoppas jag inte är alltför trött, så jag håller mig vaken.. Vore pinsamt att somna.. Men är grymt trött när jag jobbar förmiddag, tröttare än vanligt.. Undrar om det är alla ljud som gör det? Är ju aldrig någonsin tyst... kanske blir för jobbigt för min hjärna och mitt tinitus eller nått...

Kommentarer
^^

mendu, testa att ha tidningar/plast i botten av kattlådan så ordnar det sig säkert! =)

Datum: 2007-11-29 Tidpunkt: 18:00:52
Lillepip

jobbigt sånt,du får lära dem gå på toa istället..det går faktiskt,tror jag läste det på aftonbladet,,må gott,pip

Datum: 2007-12-01 Tidpunkt: 09:21:14
Blogg/URL: http://lillepip.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0