Nervös häst

Min stackars häst var jättenervös idag! Först när vi hälsade på honom i hagen gick det  bra, och när jag gav honom vatten. Men sen när grimman kom fram då ville han inte vara med! Men vi fick tag i honom och började göra i ordning honom inne i stallet.. han var så nervös att han skakade!! Stackars gubben. Men allting är ju nytt, och samtidigt höll en tjej på att packa för hon skulle på tävling och var säkert lite nervös också, han kan ju ha känt av det!
Iaf så for vi ut och red en sväng, eller A red och jag gick. Han var väldigt "på tårna" och skulle kolla på allt, skrittade inte en sekund om man säger så. Men det är ju förståeligt. Sista biten hem gick han på långa tyglar bredvid mig så..och efteråt stod han och gäspade i stallgången!
Får se vad han säger imorgon, då ska han ju få en kompis med sig på ridturen! Det ser iaf jag fram emot!

Har fått veta att man kan duscha hästarna inne i stallet också, super! Han är redan lerig... :P

Kommentarer
irene=)

stackars dutt! ;/ men han vänjer sej nog så småningom! :)

Datum: 2007-05-18 Tidpunkt: 19:13:36
Mamma...

Mehn! Fattar du inte ;) han tror ju att det är dags för tävling, och tänker "Oh-shit, jag som inte är i form, vad ska matte tänka"
;))
Jag tycker han gjorde det superbra som var så lugn när han skulle åka dit, du vet ju hur han kan vara inför tävlingsresor!!!
Pussa på!

Datum: 2007-05-18 Tidpunkt: 23:44:19



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0