Jobbat klart..

Så har man jobbat klart för den här helgen då! Skönt..trist bara att man endast får 1 ledig dag och då ska vi åka till Husum. Känns som att man inte har vart ledigt nått då. Men men..
Det var drygt att jobba idag, det var så himla mycket strul, som inte ens jag rådde för, men som tur var lyckades jag iaf ordna upp det mesta. tur man har lite rutin iaf. blev 44 kr i dricks, så det var ju lite tråkigt när det strulat så mycket.

Innan jag for och jobbade hade jag ju vart i stallet. Släppte ihop Dutt med en ponny han ska gå med. Det verkar fungera bra, han käkade mest :P fast visst skrek de lite..
Sen for jag och S ut och red, och jämarns vilken miljöträning för Dutt. Först så red vi över en bro som gick över E4. Det var ganska läskigt tyckte Dutt, och matte med. Men han skötte sig fint ändå, det är ju första gången! Sen red vi längs en väg som gick bredvid E4an, det gick galant! Och på hemvägen red vi under en viadukt, som gick under E4an. Det gick faktiskt bättre än bron, för det kom inga bilar precis då. Min Dutt var megapigg, men samtidigt jättefin att rida. Förutom när vi hamnade för långt bak, då galopperade vi på stället när matte ville skritta. Annars var han super!! Min älskade älskade vita springare, tack för att du finns!!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0