Städa städa varje fredag också varje jul, det tycker jag är kul..

Städat, städat och städat. Fast först jobbat mellan 06-12, sen suttit i en evighet på apoteket för att få tag på Vickys medicin. Passade på att köpa Solskyddskräm också, kom på att jag inte hade någon sådan! Har ju redan brännt mig så.
Sen hem och vila en liten stund, och efter det har jag vikit tvätt och städat. Har lyckats få upp ett galler i balkongfönstret så nu står det på vid gavel också, ÄNTLIGEN rör luften lite på sig här inne, med 3 st fönster öppna! MÅSTE införskaffa den där fläkten, hoppas jag får med pojkarna på det imorrn! Eller åteminstone Älskling, så han kan sätta upp den. För Paps trodde att den skulle vara ganska tung att fippla på med själv..
Har tänkt hinna rida Dust ikväll innan jobbet, börjar 22. Har kväll istallet också. Sitter just nu och väntar på att grabbarna ska komma hem så jag kan börja med middagen, det fattades lite grejor som jag tänkte att de kunde få handla. Sen ska jag bränna iväg till stallet!
Hade först tänkt fara lite tidigare, typ direkt när jag kom hem från jobbet, men det kändes inge kul att rida i den värme som är nu..när jag liks måste dit på kvällen kan jag lika gärna vänta till då!
Hittintills ser Dutt fin ut, han har inte fått speciellt mkt bett alls. Träffade ju A`s hästar igår, bägge skimlar och de var rejält bitna redan! Kanske är som stallägaren säger, att det är lite kryp där ute! Får hoppas på det, för Dutt´s skull! Vore ju skönt om han kunde slippa bli alldeles uppäten.. Men jag har iaf hittat ett medel som ska hålla i 12-18 timmar, och så länge de i stallet är snälla o sprayar på honom det på morgonen så ska det ju hålla till kvällen när jag kommer!

Har fått reda på att jag ska vara på Specma nästa vecka också, trodde dock att jag skulle få gå eftermiddag, men icke sa nicke, jag går förmiddag IGEN! Jaja, det är bara att bita ihop och försöka gå o lägga sig tidigare. Tror att jag hittat en närme väg dit idag...dock vet jag inte om jag hittar igen den när jag ska åt andra hållet! Den var snabb hem iaf, tog ca 15 min istället för de ca 25 det brukar ta. Man kunde rulla nästan hela vägen så! :)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0