Jag vill..

Jag vill ha dig här bredvid mig
under stjärnorna och bergen.
Vill veta att du bara är en
handrörelse bort.

Vill se dig sova med ditt huvud
på min madrass.
Vill höra dig andas, och andas själv
i samma takt.



Jag vill sitta här bredvid dig
medan stjärnorna faller.
Vill kila ner fötterna i sanden
och veta att du gör likadant.
Vill känna din hand på min rygg, för
den skrämmer kylan och väcker mig.
Vill för alltid vara med dig
när allt annat rasar samman.


Jag vill sitta bredvid dig i köket
dela både frukost och hemligheter.
Vill höra dig säga orden du
säger så vackert.
Vill le mot dig i samförstånd
för allt du vet om mig och allt du anar.

Vill ha allt, just som det är
och ändå lite till.


Kommentarer
zaq

Vad du kan...
Kram gummis!

Datum: 2006-06-02 Tidpunkt: 18:50:38



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0