Trapalanda-dikter

"Snart ska jag resa…
Jag ska resa nu, gråt inte
Jag vet att du är ledsen, luta dig mot min varma hals,
jag lovar att stå alldeles stilla

Jag ska inte åka riktigt än, ännu en stund finns jag kvar hos dig
Du kramar och smeker mig, du säger att jag måste bli hel igen, förstår du inte jag orkar inte mer, jag längtar efter att få sluta ögonen och sova

Nu kommer bilen som ska hämta mig
Jag är inte rädd, så gråt inte du heller
Jag försvinner inte, jag reser bara bort

Nej jag vet inte vad landet heter och du kan inte följa med
Jag vet att jag får vila i daggvått gräs på klöver vita ängar

Så gråt inte är du snäll, men när du känner vinden, den mjuka ömma vind, den som över stigarna i skogen blåser där jag bar dig på min trygga rygg

Då ska du känna det som en hälsning lång bortifrån
En sammetsmjuk smekning från en varm och len mule mot din kind.."



"They say memories are golden
well, maybe that is true
I never wanted memories
I only wanted you

A million times I needed you
a million times i cried,
if love alone could have saved you
you never would have died

in life i loved you dearly
in death i love you still
in my heart you hold a place
that no one could ever fill

if tears could make a stariway
and heartake make a lane
i'd walk the path to heaven
and bring you back again"



"Du har skänkt mitt liv några menings fyllda år,
som jag i mitt hjärta vill gömma.

När jag tänker på dig bränner en tår,
jag har så svårt att glömma.

Du har burit mig över stock och sten
och på tävlingsbanor vi kämpat.

Du har varit för mig en trofast vän,
men nu har de dig från jordet hämtat.

Det vackraste minnet jag har av dig
är inte de priser vi vunnit..

Nej, mitt hjärta är fullt av tacksamhet och glädje,
som jag hos dig har funnit..

Nu hörs dina hovslag i en annan värld,
långt bort där du ska stanna..

Jag hoppas att du fick det bra på den färd,
som ledde dig till

Trapalanda.."


Jag saknar er..

Kommentarer
josefin

Hejsan jätte fina dikter! Börjar nästan gråta..

Är de du som skrivit dem eller är de okej att man kopierar?

Datum: 2011-11-17 Tidpunkt: 20:54:44
Blogg/URL: http://josefinlindvall.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0